Skip to main content

              

Master classes i kommunikation

I løbet af efteråret, nærmere bestemt d. 23/10, d. 4/11 og d. 27/11, vil Globalt Fokus' Forum for Oplysning og Kampagne i samarbejde med CISU afholde 3 eksklusive masterclasses.

for jer der har interesse i udviklingskommunikation. Programmet kommer til at svinge fra det vidtløftige til det mere jordnære og praktiske.

For at deltage skal man være medlem af enten Globalt Fokus eller CISU. Hver organisation er velkommen til at tilmelde flere deltagere, men da der kun er ca. 30 pladser per masterclass, kan vi blive nødsaget til kun at tillade en deltager per organisation. Læs en kort beskrivelse af de tre master classes herunder:

Master class 1: Storytelling – gør din modtager til helten i din historie: d. 23. Oktober

Temaet er denne dag Storytelling ved den professionelle storyteller Simon Hodges fra Words That Change. Du lærer, hvordan du ved hjælp af storytelling inddrager din modtager i din kommunikation og får hende til at dele dine værdier. Simon Hodges vil med udgangspunkt i deltagernes egne organisatoriske værdier hjælpe deltagerne til at gøre modtagerne til medskabere, der giver et større og mere vedholdene engagement i din sag.

Sofie Schousboe, projektleder på Reframing the Message fortæller:

”Simon Hodges er fantastisk inspirerende, og det er lidt af et hit, vi har fået ham til at komme. Han arbejder med storytelling, og hvordan man som organisation kan inddrage modtageren i sin kommunikation og opbygge et fælles værdigrundlag. Faktisk mener han, at vi skal vende vores historiefortælling om. Organisationerne skal blive del af modtagerens historie ikke omvendt.”

Sofie Schousboe fortæller videre, at deltagerne kan forvente, at få et nyt syn på dem selv og deres organisation.

”Simon Hodges  tager udgangspunkt i deltagerens egne organisatoriske værdier og hjælper med at føre den enkelte deltager  frem til en erkendelse af, hvordan modtagerne kan blive medskabere af organisationens historie om sig selv – hvilket skaber et større og mere vedholdende engagement i sagen.” Simon Hodges er leder af Words That Change, en platform for transformativ storytelling. Her bruger han sin tidligere erfaringer som kommunikationskonsulent for store virksomheder til at vise, hvordan både virksomheder og sociale initiativer kan bruge ord og fortællinger som generator i forandringsprocesser.  Han er også underviser for TEDxAmsterdam.

- Har du ideer og forslag til kommende masterclasses er du meget velkommen til at komme med forslag til Forum for Oplysning og kampagne via Martijn Johansen Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Master class 2: Datagraf: d. 4. november

Den næste masterclass den 4. November bliver mere praktisk i samarbejde med Datagraf, som er en af Danmarks førende kommunikationsvirksomheder med speciale i medlemsblade, redaktionel formidling og journalstik.

Som kommunikationschef  i en mindre organisation er det et arrangement, som Jacob Nue Sønderstrup, kommunikationskoordinator i ADRA, ser frem til: ”I både større og mindre organisationer har vi ret mange kommunikationsopgaver og mange forskellige målgrupper. Så jeg glæder mig til at lære noget mere om, hvordan man kan skabe stærk sammenhæng og foretage knivskarpe prioriteringer i vores kommunikationsarbejde”

Hent invitationen som PDF her

 - Har du ideer og forslag til kommende masterclasses er du meget velkommen til at komme med forslag til Forum for Oplysning og kampagne via Martijn Johansen Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Masterclass 3: Common Cause: D. 27. november

Efterårets sidste masterclass vil sætte fokus på værdibaseret kommunikation. Richard Hawkins fra Common Cause i England vil sammen med deltagerne afdække lagene i vores dagligdags kommunikation som organisationer. Hvordan skaber vi i praksis sammenhæng mellem de værdier vi som organisationer styrer efter og så de budskaber vi præsenterer i kampagner, pressemeddelelser og på vores kommunikationsplatforme?

”Mange organisationer i Danmark har været inspireret af de tanker som blev præsenteret i den engelske rapport Finding Frames fra 2011, men det har også været svært at omsætte rapportens pointer om sammenhæng i den værdibaserede kommunikation og organisation til praksis. Nu har vi inviteret den førende underviser på området, Richard Hawkins og stillet ham de svære spørgsmål om ’hvordan gør vi så?’. Det bliver rigtig spændende og provokerende, tror jeg, at få hans bud på hvor og hvordan vi kan skabe forandring og ikke mindst få nye øjne på de kommunikationsprodukter som organisationerne skal medbringe til workshoppen, siger Sofie Schousboe Globalt Fokus’ forum for oplysning og kampagnes styregruppe. 

- Har du ideer og forslag til kommende masterclasses er du meget velkommen til at komme med forslag til Forum for Oplysning og kampagne via Martijn Johansen Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Hold øje med informationer om de tre masterclasses på www.ngoforum.dk og på www.globaltfokus.dk, som går i luften snarest muligt.

 

  • Oprettet den .

Tilmeld dig vores nyhedsbrev


Få nyheder om vores arbejde, aktiviteter og events direkte i indbakken.

Mød os

Rysensteensgade 3
København V, 1564
Danmark

Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.


© Globalt Fokus